- Startsida
- Företag och näringsliv
- Upphandling och inköp
- Utförare av kommunal service
- Utförare av personlig assistans
Utförare av personlig assistans
Om ordinarie personal hos privat assistansanordnare är sjuk kan ersättning begäras från kommunen.
Ansöka om ersättning från kommunen vid ordinarie personals sjukdom
Enligt kommunens rutiner ska den enskilde själv, eller dennes ombud, fylla i särskilda blanketter för att få ersättning. Rutinen finns under rubriken Mer information.
Blanketter för redovisning av utförd personlig assistans
Den som blivit beviljad personlig assistans ska lämna in uppgifter till kommunen om den personlige assistenten samt betalningsmottagare. Uppgiferna ska lämnas innan assistensen börjar utföras.
Blankett Anmälan från arbetsgivare om personlig assistent Pdf, 113.5 kB, öppnas i nytt fönster.
För att kommunen ska kunna betala ut ersättnining för utförd assistans ska den enskilde, eller dennes ombud, varje månad lämna en tidsredovisning. Den ska lämnas in senast den 15 efterföljande månad.
Blankett Tidsredovisning personlig assistans Pdf, 366.7 kB, öppnas i nytt fönster.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 7 april 2025
Kontakt
Vård och omsorg Direkt
Telefon: 0150-48 80 30
Telefontid: Måndag-fredag klockan 8-12 och 13-16
Besök: Upplandsgatan 2, Katrineholm Länk till annan webbplats.
Tillgänglighet: Tillgänglighet för besökare