/
/

Publicerad: 13 aug 2020

Dags att träffa årets andra testcyklist!

Nu är det dags att träffa årets andra testcyklist! Följ med familjen Wahlberg Rooslänk till annan webbplats, även kallad Familjen kaos, när de låter bilen stå hemma (minst tre dagar i veckan) och istället transporterar sig med en el-lådcykel under 3 månader.

Bild på Familjen Wahlberg Roos tillsammans med lådcykeln

– Låt mig presentera oss! Familjen Wahlberg Roos, även kallad Familjen kaos. Vi består av mig Ida, min man Daniel och våra tre barn Leo, Noa och Mio och våran hund Grigg. Det är vi som ska försöka ersätta bilen mot lådcykeln i 3 månader. Det ska bli väldigt spännande. Nu kör vi! 

Testcyklist - vad är det?

Katrineholms kommun driver ett projekt för att öka cyklandet i länet tillsammans med Energikontoret i Mälardalen, Eskilstuna kommun, Nyköpings kommun, Region Södermanland och Länsstyrelsen i Södermanland.

Testcyklist är en av de kampanjer som vi genomför i projektet och där invånare i Södermanlands kommuner får låna en elassisterande lådcykel under två till tre månader. Tanken är att cykeln under testperioden ska användas i vardagen för att exempelvis ta sig till jobbet, skjutsa barnen till skolan och handla matvaror. Den kan även användas för att frakta jobbmaterial, verktyg och väskor för diverse fritidsaktiviteter. I utbyte kommer deltagarna att blogga om upplevelsen och sprida sina erfarenheter i olika kanaler.

Så här följer du familjen Wahlberg Roos

Följ familjen Wahlberg Roos resa med ellådcykeln via Cykelsamverkan Sörmlands blogg.länk till annan webbplats

Kontakt

Kundtjänst

Samhällsbyggnadsförvaltning

Telefon: 0150-577 00

Öppettider: måndag till fredag klockan 8-16. Lunchstängt klockan 12-13. 
Tillgänglighet: tillgänglighet för besökare

Observera att vi endast tar emot bokade besök. Övriga besök hänvisar vi till Kontaktcenter på Djulögatan 31B i Katrineholm.