/

Publicerad:

Katrineholm uppvaktar Dennis Kernen

Katrineholms kommun uppvaktar Dennis Kernen med en gåva för sitt VM-guld i K2 1000 meter.

Dennis Kernen med blomfylld eldkorg föreställandes Katrineholm. Överlämnad av kommunstyrelsens ordförnade Johan Söderberg.

Dennis Kernen med blomfylld eldkorg föreställandes Katrineholm. Överlämnad av kommunstyrelsens ordförnade Johan Söderberg.

Johan Söderberg träffade katrineholmskillen Dennis Kernen för att överräcka en gåva och visa uppskattning för hans VM guld i kanot, K2 1000 meter.

- Vi vill gratulera dig för din fina prestation. Att vid 21 års ålder vinna ett VM guld i kanot är otroligt imponerande. Vi är glada för din skull och vi är stolta över att du är en sådan god ambassadör för Katrineholm och en förebild för ungdomar, sa Johan Söderberg (S) kommunstyrelsens ordförande.

Dennis Kernen avslutar sin långa och framgångsrika kanotsäsong med besättningsregatta vid Djulösjön i helgen. Sen väntar semester för Dennis.

- Efter regattan väntar en två veckor lång semester då jag inte kommer paddla någonting. Några gympass blir det nog men i övrigt blir det vila. Sen börjar arbetet för att ta sig till OS i Paris 2024. Jag behöver bli starkare och snabbare. Inte mycket, men det är de sakerna jag behöver förbättra, säger Dennis Kernen.

Se Dennis Kernens guldlopp här. Länk till annan webbplats.