/
/

Utförare av personlig assistans

Om ordinarie personal hos privat assistansanordnare är sjuk kan ersättning begäras från kommunen.

Ansöka om ersättning från kommunen

Enligt kommunens rutiner ska den enskilde själv, eller dennes ombud, fylla i särskilda blanketter för att få ersättning. Rutinen finns längst ner på sidan.

Blankett Sammanställning av lönekostnader för personliga assistenterPDF

Blankett Begäran tillfällig utökning vid personlig assistents sjukfrånvaroPDF

Ramavtal om bristvaror för privata vård- och omsorgsverksamheter

Privata utförare av personlig assistans kommer att kunna ta del och använda ramavtalet Bristvaror till kommunala vård- och omsorgsverksamheter 2020.

Ramavtalet gäller enbart bristvaror av hälso- och sjukvårdsmaterial som uppkommit på grund av coronapandemin. Dessa ska i första hand gå till kommunala och kommunalt finansierade privata vård- och omsorgsverksamheter.

För närvarande ingår följande produkter:

  • munskydd
  • visir
  • förkläden
  • handskar
  • handdesinfektion
  • ytdesinfektion

Mer information finns att läsa här:
Ramavtalet Bristvaror till kommunala vård- och omsorgsverksamheter — SKL Kommentuslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Under vecka vecka 22 beräknas webbutiken att starta.

Gör så här OM ni vill ansluta er

Fyll i blanketten Anmälan för avrop privat verksamhetWord med era uppgifter, faktura- och leveransadress

Mejla blanketten till vard.omsorg@katrineholm.se

Vård- och omsorgsförvaltningen sänder vidare blanketten till Onemed.

Onemed skickar sedan inloggningsuppgifter till respektive verksamhet och därefter kan ni beställa produkterna. Se bild nedan.

Bristvaror - detta gäller för privat vård- och omsorgsverksamhet

Det här gäller för privat vård- och omsorgsverksamhet

Kontakt

Vård och omsorg Direkt

Telefontid: måndag-fredag klockan 8-12 och 13-16
Besök: Upplandsgatan 2, Katrineholm
länk till annan webbplats